23 Mart 2010 Salı

EASY

Ozge 7 haftalikti herkes uykusuz ve perisan. Duzenimiz yok memede uyuyup kalan kizini birakip yatmaya giden anne kafasini yastiga koyaz koymaz bebegin sesiyle yerinden hopluyor. Sabirli ve sakin baba geceleri aglayan kizini dolastiriyor caresiz kalinca canim bi emzir istersen diyerek anneyi kaldiriyor. Kisaca durum karisik ve duzen yok. Bir arkadasimin tavsiyesi uzerine Tracey Hogg'un Bebek bakim sorunlarina mucize cozumler kitabini aldim. Basladim okumaya once EASY'i anlattigi bolumu sonrada uyku bolumunu okudum. Veee bizim icin hersey degisti. Ozge'nin ve benim bir duzenimiz var artik. Kizim ne zaman yemek yiyecek, ne zaman uyuyacak, ne zaman aktivite yapacak ve alti degisecek biliyor. O da rahat bende rahatim.
7. haftada basladigimiz bu sistemi hala uyguluyoruz ve cok memnunuz.
EASY soyle; Eat(yemek) Activity(oyun,gaz cikarma,alt degistirme,dolasma...) Sleep(uyku) ve Your time (sizin zamaniniz).. 3 saatlik ve (simdi Ozge 6 aylik) 4 saatlik olarak uygulaniyor. Diyelimki bebek 10 da uyandi hemen besliyorum. Sonra aktivite yapiliyoruz, sarki soyluyoruz, dondolinoda oturuyoruz, kusuyoruz, alt degistiriyoruz, dolasiyoruz, oyun oynuyoruz, mutfakta takiliyoruz ve tam 1,5 saat sonra yani 11.30 da Ozgeyi yatagina koyuyoruz ve uyku zamani.. Saat 13 de uyaniyor ve tekrar besleyerek ayni rutine devam ediyoruz. Kizimin ihtiyaclarini ve saatlerini biliyorum bu ikimiz icinde buyuk rahatlik oluyor. Simdi kati gidaya gecmeden once yeniden kitabi okumaya basladim yine harika fikirleri var Tracey'nin :)
Herkese tavsiye ediyorum alin okuyun. Bebeginizin dilini ogrenin onuda kendinizi de rahatlatin.
http://kitap.antoloji.com/bebek-bakim-sorunlarina-mucize-cozumler-kitabi/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder