9 Şubat 2012 Perşembe

Özgeyle yüzme

Ben oldum olasi suyu, yuzmeyi cok severim. Ihtisasimida bu konuda yaptim. Ozgeye hamile kaldigimdan beri suyun icindeyiz birlikte. Ozgede dogdugundan beri suyu cok seviyor. Yuzerken cok keyif aliyor. Yaz bittiginden beri yuzememistik. Anladimki ikimizinde yuzmesi gelmis. Somestr tatili baslar baslamaz kuzucugunla solugu sisli terakki spor tesisilerinde aldik. Ben daha once orada ogretmenlik yaptigim, duzeni ve titizliklerini bildigim icin Terakkiyi sectik. Havuz piril piril ve sicacikti. Ozonla temizlendigi icin mis gibi kokuyordu. Klasik havuz kokusunda cok farkliydi. Ozge sanki kirk yildir oraya gidiyormus gibi dogru kucuk havuza yurudu ve hemen kenarina oturdu, ayak cirpmaya basladi. Suratinda muthis bir gulumseme vardi. Ona bone takmamiz gerektigini ve havuzun kurallarini anlattim. Dusundu aklina yatti herhalde birsey demedi ve boneyi takmama izin verdi. Biraz kucuk havuzda oynadiktan sonra sikildi cikti havuzdan buyuk havuzu gordu, hic tereddut etmeden buyuk havuza yoneldi. Kiyisina geldi, dondu bana bakti, bekle dedim durdu. Ben suya atladim, arkamdan da Ozge Destan :) Birlikte yuzduk. Cok keyif aldik. Terakkide hafta sonlari bebek yuzmesi diye bir grup baslamis. Anne veya babasiyla cocuklar geliyor ve kolluksuz birlikte yuzup, aktiviteler yapip oyun oynuyorlar. Havalar biraz duzelsin kizimla katilmayi dusunuyorum. Boylece bu yaz kolluksuz tek basina yuzebilir. Deneyelim :))

2 yorum:

  1. Erken yaşta yüzmeye başlamak çok akıllıca. Özellikle 3 yanı su ile çevrili ülkemizde bir kişinin yüzme bilmemesi olmaması gereken bir durum.

    İstisnalar kaideyi bozmaz: Ancak bedensel gelişim açısından 4 yaş öncesinde çocuğun yüzmeyi öğrenme ihtimali zayıf. (bir arkadaşımın kızı 1.5 yaşında yüzmeye başlamış o ayrı)

    Papatyayı da 4 yaşından beri o kurs, bu etkinlik gezdirmeme rağmen ancak kendi zamanında yüzmeye başladı.

    Özge Destan'ın merakı ve genetik altyapısının yüzmesini hızlandıracağını umuyorum.

    YanıtlaSil
  2. @handem Suyun içinde güvenli bir şekilde vakit geçirmeyi öğrenmesi şimdilik tek dileğim. Eğlensin oynasın yeter. Zamanı gelince ben ona doğru teknikle yüzmeyi nasıl olsa öğretirim :)

    YanıtlaSil